Index Hoofd Pagina:

FAQ.

Hoe werkt het?

Kan Willem Wassink mijn harde schijf repareren?
Harde schijven repareren kunnen we niet.

We kunnen u  wel helpen de belangrijke bestanden, zoals foto’s, video’s en documenten, terug te halen van uw defecte harde schijf.

=====

Welke manieren om mijn bestanden terug te halen zijn er?
Voordat we weten hoe en of we bestanden van een defecte harde

schijf kunnen terughalen stellen we eerst een diagnose.
Na afronding van de diagnose kunnen we vaststellen hoe we de bestanden kunnen terughalen. Dit kan een logische recovery worden of een fysieke recovery.

=====

Wat is het verschil tussen een logische recovery en een fysieke recovery?
Harde schijf recovery is het terughalen van bestanden van kapotte of

beschadigde opslagmedia. Een diagnose wijst uit welke manier van recovery mogelijk is.  
Het verschil zit hem in de manier van terughalen van bestanden.

Afhankelijk van de geconstateerde schade is het logisch proces anders dan het fysieke proces.
Bij het logische process kan de data teruggehaald worden met gespecialiseerde software.
Bij het fysieke process gaat men eerst op schijf niveau kijken hoe de data terugehaald kan worden.

=====

Logische recovery.


Bij een logisch defect is de software op een harde schijf ontregeld geraakt.

Een systeemcrash of een virusaanval kunnen hier bijvoorbeeld de oorzaak van zijn.
Ook het per ongeluk verwijderen van bestanden valt in deze categorie.

Logische recovery kunnen wij voor u uitvoeren.

=====

Fysieke recovery.


Bij fysieke schade aan uw harde schijf zullen één of meerdere onderdelen

van de harde schijf niet meer functioneren.
Dit kan gebeuren door het omvallen van een bekertje koffie, een ophoping van stofdeeltjes of een verstoring door magnetische velden.
Computergebruikers zien dan vaak vreemde termen op hun beeldscherm verschijnen.

Fysieke schade kan enkel opgelost worden door de harde schijf fysiek te recoveren.
In samenwerking met Seagate heeft Data Service Direct een professionele oplossing ontwikkeld om uw data te kunnen redden.
Ongeacht het volume aan bestanden rekenen wij een vast bedrag voor het terughalen van bestanden.


Als het ons niet lukt om de gewenste bestanden terug te halen, betaalt u alleen voor de diagnose.
Wat gebeurt er met mijn beschadigde harde schijf als deze wordt opgestuurd?
Bij een fysieke beschadiging van uw harde schijf wordt deze opgestuurd naar het Seagate-laboratorium.


U krijgt na het recoveryproces uw harde schijf niet terug, maar uw teruggehaalde bestanden worden op een nieuwe harde schijf – of in het geval van enkele bestanden op een USB-stick – gezet.
U hoeft zich hierbij geen zorgen te maken over uw privacy,

want uw oude harde schijf zal volledig worden vernietigd.
Als u toch uw oude harde schijf retour wilt, brengt Seagate €99.99 in rekening om de harde schijf weer in elkaar te zetten en te verzenden.

=====

Kosten


Wat kost het om mijn gegevens terug te laten halen?
Dat hangt af van het type schade.
Deze diagnose is nodig om met zekerheid te kunnen bepalen wat de beste oplossing is om de bestanden van de harde schijf terug te halen.
Als de harde schijf softwarematig beschadigd is, kunnen we dat voor u herstellen door middel van een logische recovery.
Wij brengen hiervoor €149.99 in rekening als het gaat om een dynamische harde schijf of een SSD en €99.99 als het  gaat om een USB-stick of SD-kaart.
Is de harde schijf fysiek beschadigd, zal er een fysieke recovery moeten plaatsvinden.

Wij rekenen hier €899.- voor bij een dynamische harde schijf of SSD.
Als het gaat om een USB-stick of SD-kaart dan rekenen wij het vaste tarief van €399.-.

Als we de data niet kunnen terughalen dan geldt bij ons: No Cure, No Pay.
U betaalt alleen voor het vaststellen van het probleem door middel van een diagnose.

=====

Waarom is een fysieke recovery zo kostbaar?


Om een fysieke recovery uit te kunnen voeren, is een geavanceerd laboratorium nodig dat bemand wordt door specialisten die alle ins & outs van de digitale
opslagtechniek kennen en weten wat er nodig is om bestanden van een harde schijf te redden.
In het laboratorium worden de beschadigde schijven op onderdeelniveau uit elkaar gehaald, wat een tijdrovende en een nauwkeurige klus is.

Seagate investeert daarnaast jaarlijks fors in de data recovery technology.
Voor iedere nieuwe schijf worden er speciale tools ontwikkeld om de data recovery succesvol uit te kunnen voeren.

Hiervoor is specifieke kennis en vaardigheden nodig.
Wat moet ik betalen als het terughalen van bestanden mislukt?
Als het ons of Seagate niet lukt om de door u gewenste bestanden terug te halen dan betaalt u alleen voor de diagnose.

=====

Voorwaarden en overige vragen.


Wat zijn de precieze voorwaarden voor deze dienst?
De voorwaarden voor de Data Recoverydienst 
vindt u hier. 

Kan ik mijn harde schijf ook opsturen?
U kunt uw schijf niet direct opsturen naar ons. Wij vinden het belangrijk om u persoonlijk te woord te staan.
Omdat we van te voren moeten bepalen welke recoverymogelijkheden er zijn voor uw defecte harde schijf, USB-stick of SD-
kaart is het van belang dat er eerst een diagnose wordt gesteld.

=====

Wat moet ik behalve mijn harde schijf nog meer meenemen?
Als u een externe harde schijf komt brengen, kunt u het beste ook de stroomadapter meenemen of opsturen die bij de externe datadrager hoort. Verder hebt u niets nodig.